Introductory text
שפרו את הדה-שבו! שמרו על מעלותיה, אבל הלבישו אותם בבגדים יפים יותר והוסיפו אבזור מתוחכם יותר. זהו האתגר שלקחו על עצמם רוברט אופרון וז'אק שארטון , והוביל בסתיו 1967 להצגתה של הדיאן הקטנה עם העיצוב הזוויתי והעדכני יותר, והפרופיל הזורם יותר משל הדה-שבו.
היא הושקה עם מנוע 425 סמ"ק, כמו אחותה המבוגרת, אבל ב-1968 הוא הוחלף בשל הדרישה ליותר כח: 435 סמ"ק בדיאן 4 ו-602 סמ"ק בדיאן 6. ב-1970 היא מקבלת חלון צד שלישי. היא ממשיכה להיות פופולארית גם אחרי הגעת הויזה ב-1978, וממשיכה את הקריירה הארוכה שלה עד 1983 ללא שינויים מהותיים. למשך ארבע שנים נוספת ה"אקדיאן", גרסת המסחרית הקלה שלה, ממשיכה להניף את דגל הדיאן. השם של גרסה זו הוא תזכורת למכוניות שאת הגנים שלהן היא נושאת - הדה שבו AK והדיאן.